Stockholm's cold but I've been told that I was born to endure this kind of weather.

Stockholm va inte kallt. Det där är bara en textrad från en låt av First Aid Kit som skulle göra sig bra där uppe.

Stockhölm va sketvarmt. Och sketkul. Och sketbitterljuvt. Åh.
Vi besökte ett museum, ett tekniskt museum tror jag att det var. Och där kände jag mej för en stund lite gammal då det fanns sådana här tamagotchi's. Jag hade flera stycken när jag var liten. Vi fick även kolla på en film om vulkaner i 4D. Det var ganska coolt ändå. Och det var en frågesport om vulkaner samtidigt, och gissa vem som vann av alla oss trettio + därinne? Jo, jag. Alla fick sig ett riktigt gott skratt. Men jag var, och är, skitstolt. Hihi. Vann ju t om över min lärare i geografi, det är livets vinst.

När vi var i riksdagen var det relativt stelt och sådär. Men det var ändå spännande. Fredrik Reinfeldt va förbannat tråkig. Inte för att jag väntat mej något sådär skitkul, men ändå. Ful kostym och hängig som en ful gammal hund i ansiktet. Kan inte va lätt att genomgå en skilsmässa. Och sen va han kass på att svara ordentligt på frågor.

Gröna Lund har jag aldrig varit på förut. Men det va jättemysigt. Tills ösarbandet Raised Fist tog över hela Djurgården nästan. Inget band jag uppskattar egentligen, men musik i sig är oftast rätt okej när det är live. I mitten av publikhavet pågick en liten moshpit. Det va lite roligt tycker jag.

Det var så fint väder, och det blev så fint överallt då. Det var verkligen jättebra, och framförallt skönt att komma iväg och se lite annat än raggarna i bynn. Men värst var resan hem. Satan alltså. Trött, skitnödig och överjävlig. Så när jag kom hem skedde någon slags eufori inom mej, och jag somnade efter runt två, tre minuter efter att jag lagt mej till rätta. Men hemfärden va ändå trevlig.

Idag ska jag på bal. Eller inte jag, min käre broder. En annan får ju stå där utanför och glo litegranna och fota litegranna. Glida litegranna.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0