Individen - Som glitter.



Den här killen är verkligen one of a kind. Och det är just de musiker som är one of a kind som det går bra för, och som folk blir nyfikna av.

Jag själv tycker att hela grejen med den här musiken är så otroligt nyskapande, och det är jävligt fräscht och psykadeliskt på något sätt också. Det hörs och det känns att det är skapat på ett väldigt genuint vis, och att det är baserat på livets äkthet. Och för mej är det just det som musik ska förmedla. Livet. Livets skit, livets underbara. Allt det dära som känns på riktigt, ni vet.

Lyriken gör en stor del av låten, tycker jag. Och lyriken som finns här, och i låtarna från den tidigare EP:N är faktiskt i klass med Joakim Berg. Faktiskt. Det är jävligt stort för mej att jag säger det här, och faktiskt menar det med allt jag har, för att Joakim Berg är en person som jag inte ens kan beskriva för att jag blir så jäkla mållös av hans texter, för jag tycker att det är så episkt.

När den här videon spelades in satt jag tillsammans med min kompis i hennes lägenhet och hörde hela processen ifrån balkongen och lyssnade när scenerna ifrån när hela bandet frontas, spelades in. Sen måste jag bara tillägga att den röda fina Gibsonen (funkar det att säga så?), har jag själv spelat på x antal gånger.

Mannen bakom Individen är Benjamin Stolt. Jag vet inte riktigt vart han placerat sin själ nu förutom i musikens leverne, men han har under sin uppväxt varit bosatt på samma lilla place som jag. Och det som står på den tidigare länken där, speciellt det där med källaren är precis det som sagts och har pratats om av människorna här. Det är lite som en saga faktiskt.

Jag personligen älskar ju det här! Jag älskar sådana här djupa texter och skulle kunna spendera hela mitt kommande sommarlov på att sitta nedsjunken i både hjärta och tanke och gräva efter själva roten till lyrikerna. Men det ska jag inte, för det är en speciell charm med att en hemlighet som man inte ska upptäcka, finns kvar i texten.

Nu hoppas jag att jag inte får se den där killen på gatorna, torget eller ICA på ett bra tag nu, för jag önskar och hoppas utav hela min själ och hjärta att folk förstår det stora i det han gör, så att han får göra det som han håller väldigt nära sitt hjärta och förmedla det han upplevt. Med kontrakt hos Sony Music, och en alldeles nysläppt singel och med ett pågående arbete på debutplattan tror jag att det är bara början på något stort.

Ni som ska till P&L år, gå och dansa och gråt med Individen & Kungarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0