Easy conversations, there's no such thing,

Helg. Jag gillar helg. Jag gillar inte björn/rysskylan, det gör mej törr. Lika törr som John Lennons mosters underliv, faktiskt. Mimi. På tal om den mannen, så har jag ännu en bok om honom att fördjupa mej i. Har jag redan sagt, fast det tåls att nämnas igen. Men sinnesfriden är knackig. Antar att jag får ägna mitt lov åt att sova, läsa och sörpla kaffe med havrekakor. Min favvo det.

I torsdags åkte jag gokart. Jag var rädd innan. Åker inte radiobilarna ens. Man bryter bara nacken och blir alldeles gul och blå och alla de dära färgerna. Men jag viftade med händerna som jag brukar göra när jag är lite rädd för något, och så fattade mina händer ratten och började köra. Jag var för kort för att nå fram till gas och broms, så jag låg lite coolt och körde kände jag. Men hej å hå så roligt det var. Sedan åt jag kinamat, följt av att titta på bio. Hamilton. Ingeting för mej, som jag trodde. Men Persbrandt levererade som vanligt. Allt det dära gjorde jag tillsammans med majoriteten av klassen. Skojigt.

Imorgon ska jag leka arbetslös svettig man, som ligger hemma på soffan och inte går till arbetsförmedlingen i Mjölby. Men på kvällen ska jag umgås med det gamla vanliga packet och kolla in "Mello". Har "höga" förväntningar. Sen hoppas jag på att jag kan dra med mej någon ut och åka skridskor med mej i mörkret. Så ingen ser mina missöden.
På söndag ska jag leka kollega med Helge Skoog då vi ska filma ett avsnitt av "Halv Åtta Hos Mej", på fem minuter. En skolgrej ni vet. Jag ska vara utklädd till zigenare. Eller rom, som är det fina sättet att säga det på. Sånt där är viktigt vet ni, och det bör man lägga stor vikt vid.

Godnatt kära vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0