Hemmafrutendenser.

Jag har just lagat världens godaste mat. Jag som inte ens kan laga mat, jag som blev tillsagd av min hemkunskapslärare att jag kommer att få sondmatas resten av livet. Jag som tidigare oroat mej inför mina barns framtid, kommer de någonsin få äta riktig mat? Jag har åstadkommit det omöjliga. Det va gött. Det va thairöd curry med lite kycklig och grönsaker i, samt nudlar.

Den här veckan har en slags jämndställdhetsprövningen inletts. Av en man. Tänk det ni. Jag är nog priviligerad att ha en sådan mentalt utvecklad storebror. Han ska laga maten om kvällarna, för både mamma och pappa jobbar kväll. Han ska laga maten. Men när jag öppnade kylskåpet så fanns det en massa halvfabrikat. Köttfärssås på burk, köttbullar med gräddsås på burk etc etc. Dessa män. De är ju charmiga.

Och så har jag ju bakat kladdkaka också. Det blir gött till kaffet sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0