I've seen your fucking attitude.



Av någon anledning har två byxor, båda svarta, gått sönder precis där. Två. Jag har ännu inte funnit en logiskt förklaring till varför. Imorgon ska jag införskaffa nya. Fast jag lär använda dessa två par i alla fall, slitna är som skönast. Men det var inte det jag ville säga. Ingen annan har brytt sig om det här, inte jag heller. Vem fan bryr sig? Dock har två lärare (åhåhåhåhå, ni blir SÅ upphetsade av att jag ens nämner ordet!), kommenterat det. Två också. Av manligt kön. Första gången så tänkte jag inget. Sen idag när Melinda och jag gick i korridoren och jag hörde "hål i rumpan!", så skulle jag precis säga en sak till Melinda, fast hon hann före. "Ofta dom tittar dej där", sa hon. Ja, ofta dom tittar mej där. Men, får jag dugliga betyg så vafan.

Jag tänkte lite på det här om det visuella när man ska skaffa sig ett jobb. Har haft rätt många sånna tankar nu, när praktiken snart börjar. Och på tal om min byxor. Inse, att man får i princip inte se ut som man vill nu för tiden. Det anses liksom inte vara passande att man kommer och söker jobb, med ett piercat ansikte. Man ska dölja sina tatuerade armar med en långärmad tröja, för den konsten som finns där på kroppen, tycks vara något negativt i jobbvärlden. Okej, inte på alla platser. Men tänk er en punkrockare som faktiskt gärna vill bli advokat eller liknande, skulle han/hon få vara piercad i ansiktet, med ett flertal tatueringar, kanske lite avrakat hår? Näe. Hon/han skulle säkerligen bli ombedd att ta bort "skiten". Den "skit" som går att ta bort. Och då på ett djupare plan, ta bort en del av sig själv. Sitt jag. Delar som gör en till vem man är, visar vem man är. Det är så rått, på ett jävligt dåligt sätt.
Men ett ställe, där jag skulle kunna tänka mej att dom gärna anlitar folk som ser ut precis som dom vill är nog på klädkedjan Carlings. För oftast när jag är där, finns det mycket folk som ser annorlunda ut. Och det är helt okej där. Dock kan man ställa sig en följdfråga då, är människor som är mer "vanliga" lika välkomna? Jag har inte så många tankar kring det. Jag vet faktiskt inte. Inte en aning.

Där jag ska praoa (thailiknande café/resturang), var det inte okej att sminka sig för mycket. Det innebar att man inte fick vara så svart kring ögonen. Man får förmodligen inte använda någon typ av läppstift eller liknande. Dock skulle jag kunna tänka mej att hundra kilo foundation är helt okej.
Man ska vara svartklädd. Och jag skulle gärna tagit mina byxor med hål i. Fast jag antar att det inte riktigt passar sig. Det kan jag nog ändå vika mej inför, jag förstår det.

Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0