But it will be a different kind.

Jag älskar att få brev kom jag på nu. Åh, det är så mysigt. Ett fint välskrivet brev, för hand såklart.

Men idag var det fanimej sol ute imorse! Det var nästan som om det gick enklare att gå till skolan på något sätt. Fast, logiskt sätt är det det, för att snöjäveln på vägen är nästan till hundra procent borta! Jag älskar det så mycket att jag skulle kunna lägga mej ner och slicka på asfalten. Har saknat dej så.

Förresten blev jag lite glad av en okänd människa, som jag brukar bli glad av när det närmar sig vår. Jag är rätt säker på att jag sagt det förra året, när våren var på g. Där jag går, hem från skolan, passerar jag en stans där hon brukar sitta i en stol mot solen och ligga och steka lite, tidigt när solen kommer. Hon är ett vårtecken för mej. Att hon vågar sig ut.

Idag skulle jag fixa ett rätt fint bildkollage på datorn i skolan. Så jag satt där i datasalen, med en massa nior. Resten av min svenskagrupp satt i klassrummet. Men inte fan kunde jag göra klart bildskiten, för givetvis behövdes något slags program vara installerat. Och det var det ju inte då. Så jag gick upp till klassrummet igen. När jag närmade mej hörde jag ett lustigt ljud. Som om det var några som knullade, fast på en animerad disneyfilm. Och när jag kommer in i klassrummet är det alldeles mörklagt, och alla sitter och tittar på Hem till Midgård. Alla var skitinne i det. Klaes också. Och jag kände bara att det var så jävla gött! Förresten så var det några (jag själv inberäknad), som satt kvar lite på so:n och tittade på det igen.

Har varit på besök hos tandis idag också. För tråden från tandställningen stack in i kinden och köttade upp allting där. Tydligen hade tråden åkt bort lite från ena sidan, så att det blev "över gränsen" på andra sidan. Så hon drog i den. Hon DROG i den. Hon drog fan med sig halva min käft också.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0