Mänskligheten ruttnar i en hög.

Ska bara börja med att säga att jag skiter i gramatiska fel, och andra fel. För mycket text för att lägga ner onödig enerigi på, när somliga ändå är intelligenta nog att förstå.

Den här lilla verksamheten i cyberspace eller vafan man kallar det, som jag driver kan påverka mitt liv rätt mycket har jag funderat över de senaste onyktra timmarna i mitt liv. Folk som kanske inte borde läsa alla svartmålningar jag skriver här, kanske gör det. Typ mina lärare som jag hatar så pass mycket att jag hoppas att dom brinner sakta i helvetet. Okej, inte alla. Inte ens nära på alla kanske. Kanske... Snackade med min bildlärare, Valle igår. Jag vet ju att han tittar in i ibland, det gör mej inte ett skit. Han är en sån där person som lägger sin energi på saker han borde göra det på. Dessutom har jag inte skrivit ett ont ord om honom här. Yet. Han sa att rektorn hade läst min blogg också. Åh fan. Åh fan. Åh fan. Åh fan. Åh fan. ÅH FAN. ÅH FAN! Jag visste inte ens att han visste att jag fanns, för han är aldrig på skolan. Dock så är han bra på att berätta vad skolan behöver och inte behöver. Märkligt tycker jag. När han inte ens är där och kan bevittna allting. Och så kom Hans fram till mej i matsalen idag. Hans är en trevlig gingergubbe som jag inte har i något ämne. Han kan man småprata med om man har lust. Förmodligen om allt. Typ när han blev av med sin oskuld och sådär. Han hade tydligen läst något sånt där "svartmålar"-inlägg jag skrivit någon gång. Jag skriver inte så ofta nu för tiden. Folk klagar på det. Men jag känner mej så jäkla oinspirerad nu för tiden. Jag har ingen humor, händer inte så mycket det är värt att skriva om. Men i alla fall, Hans tyckte att det var bra att jag skrev om det, istället för att ta ut min agrition på en stackars kissmiss. Typ spruta in lite senap i arslet på den. Det hade ju varit för hemskt. På riktigt. Sorgligt. En annan lärare som har tittat i är Klaes. Han som är min klassföreståndare, han som ofta få höra mej klaga över anda lärare, min hunger, min trötthet, min "vill-inte-läsa"-het, och alla mina någonting-heter. Men av alla dom som har kollat in bloggen, har jag aldrig skrivit någoting ont om. Möjligtvis rektorn. Och nu börjar jag fundera över hur konsekvensarna skulle bli om det skulle bli så någon gång. Tänk er liksom. Tänk er att jag skriver om tex Klaes, att han är en sadist som är gubbsjuk som fan och tittar och kladdar gärna på små oskyldiga flickor i skolan. Låt oss säga att det var sant. Att han var sådan. Och jag skulle bli inkallad för att "någon" tycker att det var hårt skrivet. Och så får jag en jävla massa skit för det. För en sak som ändå stämmer äckligt bra. Jag hade nog inte gett mej i alla fall. Det är lite intressant detta. Tänk hur mycket osämja jag skulle kunna skapa i skolan! Men också förbättring. Fast nä. Det är ingen som gör något. Den där jävla skolledningen sitter bara på sina feta arlsen dricker cola zero för dom inbillar sig att det är bättre, och porrsurfar. Det är jävligt mycket snack därifrån, men skitlite handling. Och lärarna går ju bara där nere och drar för att dom måste. They do it for the money. Pengar gott folk. Pengar styr världen.
Det blir roligt när jag slutar nian, och ska byta skola. För varje gång jag bytt skola (har visserligen bara hänt en gång), så har jag skrivit om lärare jag ogillat starkt, och vad jag tycker om dom, och vad för framtid jag önskar dom. Det finns ett sånt inlägg ifrån när jag slutade sexan. Det var två år sen. Då har ni er något som väntar er...

Nämen om ni kanske vill höra något om någon lärare när jag ändå är igång då? Jo sörrni. Senast i måndags var jag i bråk. Ja, givetvis på engelskan. Ice, som läraren heter (en kvinnlig sådan, som jag tror har problem med klimakteriet), och jag fick lite problem med varandra. Ända sedan i sjuan har hon och jag vetat att vi helst inte borde snacka med varandra ens. Visst, så jävla snäll har jag väl inte varit mot henne heller. Nu när jag tänker efter har jag sagt "fuck you" till henne. Fast det kändes förjävla gött. Blev av med lite ilska där liksom. Hon bad ju mej faktiskt snacka på engelska så... Men i alla fall, i onsdags. I onsdags fick jag utbrotteT. Jag är en sån där människa som inte bara kan sitta och glo när någon bara spottar skit i mitt ansikte, jag spottar tillbaka direkt. Hon gav mej skit för att jag inte styrde min grupp ordentligt och tar ansvar. För det första är jag inte utsedd till någon jävla ledare i stil med Hitler, och för det andra finns det fyra andra idioter som också kan ta ansvar! Och den dagen hade redan börjat skit, så jag var inte på mitt DiLeva humör som jag brukade. Liksom plogbil verkar det inte finnas något som heter i den här jävla skithålan, och att gå trött och frusen i den där jävla snön och få blåsten i ansiktet är inte så rogivande. Så jag fick nog. Jag skrek inte, men jag höjde rösten ganska rejält och började min utskällning. Det blev tyst i klassrummet, alla kring mitt bord tittade ner på bänken och låtsades som om dom absolut inte höll med mej, fastän dom kommer krypandes sen och säger att har så jävla rätt, och är så bra som vågar säga något. Ja, jag blev arg. Och det märktes rätt väl. Och Ice kände väl sig någorlunda dålig, och insåg att jag hade så rätt, att hon försökte skälla tillbaka med att jag skulle snacka engelska när jag skällde ut henne. Det sket jag blankt i och fortsatte.
Nu orkar jag inte mera, och har gått till Klaes och bett om att få byta engelskagrupp. Ha med en annan lärare. Vi får väl se hur det blir med det. Men jag ska fan få igenom det! Jag tänker inte sitta och bli övervakad av någon jävla kvinnlig Hitler längre. Och jag har ingen lust att sitta och snacka med Klaes och Ice tillsammans. Hon kommer bara säga att hon ska ändra på sig. Bullshit. Jag om någon vet att folk inte ändrar på sig, så hon kan ju bara dra någonstans.

There you got it, Lysingskolans personal. Ett halvsaftigt inlägg som innehåller lärare och hat. Undrar vilka konsekvenser detta ger.

PEACE


Kommentarer
Postat av: En av dina små beundrare.

Amanda, du är grym!

2011-01-13 @ 19:37:51
Postat av: melle mus

amanda .. du har för liten text .. kan inte läsa den.

2011-01-13 @ 22:30:42
Postat av: Amandas beundrare #1

Ska vi ses i Ä1 klocken 12.00 för en snabbis eller?

2011-01-18 @ 08:05:33
URL: http://carromolin.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0