I lost my gun and I lost my fun.

Fan ingen vanlig måndag idag.

Eller ja, My jag och Amanda kom ju för sent som alltid. När vi kom in var det ett jäkla härj i klassrummet som vanligt. Christian "The Killer", ni vet, röt i som bara han gör och skrek: "TYYYYYYYSTAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!". Numera blir ingen i 8A rädd för honom längre, vi är liksom vana. Och alla kände sig väl någorlunda humoristiska idag, så alla började att garva. Christian också. Ett litet leende i alla fall. Klaes smålog litegrann tyckte jag faktiskt, men jag vet inte riktigt. För sedan kom utbrottet. Verkligen UTBROTTET alltså. Han varken log eller såg sådär lugn och mjuk och go ut som han brukar. Han såg väldigt vrång ut och skrek åt oss alla att vi skulle ut med en gång. Så där spenderade jag knappt fem minuter, och så fick vi rast. Trots alla agritioner, tycker jag ändå att det var lite värt det faktiskt.

Och den här veckan är det sk "Kulturvecka" i skolan. Det innebär att (alla slavar till elever) slipper en del lektioner, då det istället är någon annan slags aktivitet. Det tycker jag är rätt underbart, speciellt om någon aktivitet lägger sig just på en mattelektion eller fysik eller något sånt där ointressant. Och imorse kom några halvbra brudar från Holavedsgymnasiet i Tranås, som går sitt sista år i estet dans, och dansade för oss. Som en slags föreställning, fast även lite teater. Och det sög som fan. För det första var dom nog inte riktigt så duktiga som man förväntat sig... Och inte synkade dom så mycket heller. Tråkiga låtar. Dåliga danser. Töntigt skådespeleri. Det var nästan så att jag kunde ha sagt att t om jag dansade en aning bättre när jag hade min lilla danskarriär en gång i tiden. Men man vill ju inte skryta liksom...

Så var det en skolbio också. "Tusen gånger starkare hette filmen". Se trailer här. Själv tyckte jag att den var alldeles för vettig, och moralisk. Lite jobbig. Men det är en riktig klassiker att visa som skolbio kan jag väl lova.

Imorgon skiter jag i skolan. Konstigt nog min kära mors idé. Ska till tandläkaren tolv. Har en till tid, halv tre eller vad det var. I Motala. Och då är det onödigt att åka hem emellan. Så jag har bestämt att jag ska sova till elva imorgon. Så. Jävla. Underbart. Gött! Och så ska pappa och jag trösthandla på Ö&B också. Det har bestämt. Det tycker jag om.

Så det känns ändå helt okej med tandställning imorgon sörrni.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0