Please Mr. Postman.

Såg någon på facebook som skrev att det för tillfället va ett skrytarplace där man lägger upp sin allra dyraste julklapp man fått. Fniss fniss, kan hålla med lite faktiskt. Vad fick jag då? Jo jag fick mycket fina saker tycker jag. Några av de dyrbaraste för mej va ett ordentligt capo till gitarren, tamburin, Anna Ternheims senaste platta, en samlingsplatta med Imperiet. En bok om John Lennon, svart och rött nagellack. En vettig mascara, presentkort på Carlings, och en sån där ögonpenna. En plattång. Känns jätteskönt då jag inte längre orkar med en med glapp i. Och sen gillade jag tamejfan laxen och strömmingen på julbordet. Och det va för övrigt det enda jag åt, förutom en köttbulle och en prinskörv. Jag är så kräsen. Sen funderar på jag om jag begått ett brått mot julen, för jag somnade under Kalle Anka. Och nu har jag ju offentliggjort det också, kanske vankas straff. "Nu blir det ingen mellandagsrea för dej Amanda!". Dom kommer visa mitt ansikte över hela landet och ingen i någon affär någonstans får sälja ett piss till mej. Damnit.

Uppesittarkvällen för mej bestod av att ligga i soffan med både katter, Sofie och hennes manstycke och titta på VH1 och gissa årtal. Även fast jag inte va född på ens hälften av videorna som visades hade jag en jävligt vettig koll trots allt. Men det är ju så, att va en jävligt vettig person menar jag.

Amanda Jenssen – Another Christmas


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0