Jag springer på taniga ben.

Hejsan. Är du en sån som är trött och hängig på dagen, men som piggnar till på kvällen? Och som alltid kommer på allting som du behöver göra, sent innan du tänkt gå och lägga dej? Det är min grej. Hör gärna av dej i kommentarsfältet nedan så kan vi diskutera livet över ett glas vin någon kväll.

Tänk att det är julafton snart. Jag gillar att både få och ge julklappar. Maten är lite skitsamma. Är inte så förtjust i den ansträngningen direkt. Men den varmrökta laxen knullar gött i munnen. Annars blir det mest köttbullar och prinskörv för min del. Och jansson, vadfan är det för påfund?
Julpynt ska det finnas i huset, inte i mitt rum bara. Då har mamma överstigit den heliga gränsen faktiskt. Granen är viktig, såklart. Och julklapparna under. Träffa människor. En kan ju hoppas på att snön håller sig ett tag till ändå.

I kanske de tre senaste jularna har jag varit jävligt opepp. Nästan lite deprimerad över julen. Över hela tillställningen. Folk gör en sån stor grej av det. Jag vet inte riktigt. Heh, tonårsjävlar. Äcklon. Fyfan. Men i år har jag brutit trenden och känner mej alldeles tillfreds med spektaklet. Åh så fort jag växer upp. Får nästan en tår i ögat själv.

Imorgonbitti gör jag årets riktiga och första satsning. Ska upp halv sex för att bada. Det ska bli skönt. Vem vet, kanske drunknar? Gött, då slipper jag alla och alla slipper mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0