När vi satt och sjöng, och drack folköl bakom jumpasalen.

Lördags, eller fredagshänget i bynn är väl inget att hänga i granen precis. Det var bättre förr.
På fredagen badade jag och sov. På lördagen minns jag inte dom första timmarna, och nej det är inte pga av för mycket alkoholintag, bara några bortsupna hjärnceller sen tidigare. Eller så. I lördags kväll åt jag pizza med Myy, och kände hur vi nästan blev bestulna. Fatta, en två liters coca cola på pizzan kostar fyrtio spänn. FYRTIO spänn tamejfan. Vilket jävla rån. Fula, äckliga borgarvärld. Givetvis kände vi att det inte var värt att lägga ut den summan på det, så vi gick till ett annat nattöppet ställe och införskaffade oss koffeinet. Men det blev också dyrt egentligen. Allting är så jävla dyrt. För en fattig student som en själv. Sen kom Amanda också, och moppepojkarna och moppefruntimren. Fast vi var för coola för dom. Vi är nästan för coola för oss själva.
Påvägen hem träffade vi andra män i våra liv. Nästan i våra liv. Onyktra små liv på moppe. Alldeles för gamla för moppe, dock. Glada, kissnödiga och skämtsamma. Som inte orkade lyssna på våran moral om att inte köra ett fordon under dom där omständigheterna. Men karlar ni vet, lyssnar ju fan aldrig.

Väl hemma så spelade vi ett spel, "med andra ord". Myy och Amanda mobbade mej som vanligt, dom tyckte jag var för disträ och seg. Fastän jag var väldigt ivrig. Jag var duktig. Tycker jag. Vi åt mammas bullar, och drack saft. Och idag har jag betett mej som en pundare som lever på socialen. Litegrann. Myy och jag vaknade, åt frukost. Gick och la oss igen. Vaknade. Åt chips och drack saft. Och min var otroligt nog för svag. Annars är jag äckligt allergisk mot för stark saft. Drick inte kaffe.

Jag är ganska tråkig. Men nu ska mamma spela Magnus Uggla i alla fall.
Helt okej söndag, för det är ju söndag. För att vara söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0