Gästskriver på gamla haket.

Efter ett sommarlov så gästblöggar jag tamejfan.

Innan skolan börjar får man alltid en ganska fult gjord lapp hem. Budskapet den här gången lyder följande:

"VÄLKOMNA TILL NIAN

Dags att samla gänget, du skall packa och ta med:
*Kudde
*Lakan eller sovsäck
*Toalettartiklar
*Något att sova i
*100:- (utlägg för mat etc)

Vi kommer sova inomhus på skumgummimadrasser från måndag till tisdag. Bussen hämtar er på Lysingskolans parkering 08.45 (Christian tar emot). Vi åker tillbaka tisdag 08.45 till skolan och då följer vi ordniare schema.

Era klassföreståndare Christian o Klaes"

Jag bajsar lite löst på att det inte är hundraprocentigt avslöjat vart vi ska sova. Sånt skrämmer mej lite. Men dom är sämst, det lär bli på Klasis bondgård. Svälj. Men vem vet? Jag vet. Det är en halv lögn. Dom kommer köra oss upp till huvudstaden och sätta av oss på stan med dessa madrasser, sen låta oss ligga där och ligga och se hemlösa och hjälplösa ut, och på så sätt skaffa lättförtjäna pengar till klasskassan, om nu nollåttorna nappar och sticker till oss lite pengar, dvs.

Andra relevanta saker som här skett under denna underbara men jävligt korta ledighet, är att jag skaffat nackproblem, sömnporblem pga att jag vänta på dygnet och inte får tillbaka det. Har försökt desperat i två veckor. Men jag får helt enkelt stå ut med att må lite skit de första skoldagarna.
Jag har sett Flogging Molly live på Liseberg. Ah, är min kommentar om det. Jag har skaffat mej en ny gura, döpt den efter Kurt Cobain, Kurtan. Tror jag. Plus att jag har fått ett hundra år gammalt dragspel av farfar. Jag har badat, åkt snålskjuts på moppe, kollat på soluppgång klockan fyra en morgon, kollat solnedgång. Badat i flera nätter i rad. Lyssnat på en massa bra musik. Varit på Liseberg två gånger. OCH, två gånger på en sommar är too much. Jag har blivit vuxen och börjat läsa. Lite. Bara sånt som är värt. Broder Daniels bok, och Håkan Hellströms. Oväntat? I min stjärt. Jag har knarkat, supit, knullat oskyddat och rökt sönder mina stämdband.

Am I back fuckers?

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0