Jag tittar på teve.

Idag har jag bara lyckats tappa ett glas. Som gick sönder. Bland allt folk. Tyckte konstigt nog att det inte var så jättepinsamt, eftersom jag är en sån pundare vanligtvis. Det var ju bara att sopa upp liksom.
Någon kärringjävel kom det inte idag.

Chill Out heter stället jag jobbar på. Det sammarbetar med ett ställe som heter Sjöglimten. Idag kom det en kille därifrån, som skulle visa mej det stället. En som såg bra ut. Snygg. Söt och snygg. Jag tror nästan att jag fick den känslan att man ville slicka honom lite i ansiktet och på halsen. I alla fall, han tyckte att hela situationen var asgenant, pinsam och allt det där. Det märktes. Han blev rödrosig om kinderna. Och man märkte hur han i panik försökte hitta något att prata om. Han var en mes. En snygg mes. Han skulle behöva en dominant kvinna i sitt liv. Inte jag, jag ska ha en rå jävel. Fast jag kan ta några minuter med han på toan, nästa gång vi ses. Cause I'm a nice person. En riktigt snuskig, men ack så snäll människa.

När jag kom till där jag väntar på bussen, satt det en brunhårig tjej. Sen kom det en blond. Lite senare kom det två utländska killar. Rätt sådär högljudda och "hip-hopiga", så att säga. Dom ställde sig en bit ifrån. Och så hörde jag hur den ena sa: "Näääe, jag törs fan inte prata med den svarta. Hon gillar nog inte invandrare!!". Eh ja, den svarta var ju jag då. Det sårade mej riktigt djupt. Jag mår skit. Så jävla ledsen blev jag. Okej, näe. Fast det känns ju lite rövigt att folk har så förutfattade meningar, grundat på utséendet. Jag ser ju ut som en pundare, det vet alla som känner, eller sett mej. Men i alla fall. Jag har inga som helst fördomar mot utländska människor som kommer hit till Svergie, som är söta och fina och allt, som sköter sig bra. Ni är så välkomna så!

Jag är ingen rasist. Bandet skulle ju t om ha spelat på en antirasistisk gala, om det inte vore för att Amanda och jag drar till Danmark och införskaffar öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0