Bänken där vi delade första folkölen.

Eftersom att jag är som jag är, (trög och efterbliven), vet jag inte om jag nämnt att det kommit två till praktikanter dit jag jobbar. Dom är lika gamla som jag själv, och pratar som fan, skrattar och skämtar och har sig.
Det har varit jävligt stressigt och jobbigt, så har inte haft tid att snacka med dom så mycket. Tills idag. Vi drack lite cola och satt och tjötade. Och så frågar den ena tjejen hur länge Sofie och jag jobbat där. Jag sa att jag inte jobbar där, jag är praktikant. Aha, sa dom då. Och så frågade den ena tjejen hur gammal jag var. Jag är lika gammal som ni, sa jag. Då satte hon nästan colan i halsen. "VA?!!?!?!? JAG TRODDE DU VAR TJUGO, MINST ARTON!!!!!", sa hon med skituppspärrade ögon. Det var som FAN, tänkte jag. Det har hänt tidigare att folk trott att jag är äldre än vad jag är. När jag gick i sjuan frågade en kärring mej hur det kändes att sluta nian. Och för ett tag sen frågade någon man vad jag gick för linje på gymnasiet. Fast detta var väl rätt extremt ändå. Men lite gött antar jag.

Systemet nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0