karma police, arrest this man

Radiohead_large

Har en liten känsla av att jag borde skriva något. Men jag har inte så mycket jag kan fördjupa mej i just för tillfället. Det är som att röka en joint skulle jag tro. Och den jointen innehåller flera överdoser med all slags allmänbildning. Fast näe, allmänbildning som inte är så jävla allmän, eller egentligen inte borde räknas som bildning. Allmänbildning över huvudtaget. Matte. Fan också, jag måste nog vika mej inför biologin i alla fall. Det kan ju vara lite, pisslite bra att veta vart allt man stoppar i sig tar vägen liksom. Men matten. Negativa tal. Jag vet knappt inte själv vad det innebär riktigt. Jag tycker att det räcker att kunna räkna plus, minus, dela och multi. Tjugohundratio och framåt är vi alla, och kommer vi alla vara beroende av miniräknare. Så vafan. Och likadant orientering. Inom tjugofem, trettio år kommer åtta av tio möjliga äga en GPS. Svart på vitt faktiskt, varför tillverkar vi miniräknare och GPS:er om vi inte sen ska använda dom? Man behöver i alla fall inte lägga sån jävla tid och energi på att räkna som en idiot, och springa runt lika förvirrad som Ozzy Osbourne på en schlagerfestival, med karta i handen och leta kontroller liksom. När vi har dom där fina finesserna!
Med tanke på min stora agrition runt för mycket läxor och skit, har jag snackat med flera lärare. Och inte ett skit fick jag ut av det. Ännu mer värdelös tid har jag bränt där.

Jag har inget vettigt ordspråk eller något för att avsluta det här på ett oförglömligt sätt. Än att säga att min stora emolugg som växt till sig ordentligt, ska av på fredag.

R A D I O H E A D


Kommentarer
Postat av: Saga

Åh, dem är ju så sjukt bra dom där Radiohead. Och Karma Police måste ju vara en utav deras bästa.

2010-10-03 @ 00:48:03

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0