Jag skulle pröva mina läppar mot någon annans.

Jag ska berätta en sak nu. En sak som jag tycker är jävligt skön. Jo förstår ni, min mamma och pappa jobbar båda på samma sketna inte så jättevälbetalda (enligt mej då) jobb. Flensted heter det. Det är en potatisfabrik typ. Skitsamma. Dom jobbar skift, så ena veckan är mamma hemma på kvällarna, pappa hemma på morgnarna och lite på dagen. Och så skiftar det sådär. Och den här veckan är pappa hemma på kvällarna. Och han ska iväg på kurs nu i Götet från tisdag till torsdag. Vilket innebär att Robert och jag ska vara ensamma hemma. Och jag tycker det ska bli så otroligt jävla skönt att vara utan allt jävla tjat! Fast jag vet att mamma kommer tjata på morgnarna, men då är jag inte kontaktbar och äckligt disträ, så jag lär inte märka det. Men något jag irriterar mej som fan på är att hon tror att Robert och jag är så inkompitenta! Hon kommer göra matlådor åt oss som vi ska äta. Och jag har sagt att det bara är tre dagar, jag och han klarar av att laga något! Jag vet att jag är rätt dålig på mat, men hur svårt är det tex att koka makaroner och värma burkköttfärssås? Eller göra pannkakor? Eller typ koka ris? Men näääe då. Vi kommer glömma att stänga av plattorna, och huset kommer vara nerbrunnet inom tjugofyra timmar. Typ så resonerar hon. Visst, det är rätt gött att slippa kanske. För jag har lite annat för mej, men i alla fall. Ska hon komma med matlådor när jag flyttar hemifrån också då eller? Nej, tror inte det. Ah blir så trött ibland.

Nu ska jag leka musiker för en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0