I thought I packed it all, but I forgot my heart

Idag känner jag mej schleten. Vi var hos Jenny från typ halv fyra, till halv elva igår. Men så jävla roligt, härligt och mysigt har jag inte haft på jättelänge. Jag känner mej dock lite pinsam, och skäms lite över att jag måste tänka efter innan jag är säker på vad alla hette som vi spelade med. Okej, det var Jonas på gitarr (äckel bra var han med), Mattias på bas som lärt sig solot på basen till Holiday asbra, på bara några dagar, Olle, Jennys sambo som spelade trummor och hade en skön röst faktiskt. Det blir akustiska instrument, och den där saken som Olle trummar på är helt sjukt. Och det låter förjävla bra också. Och så var det en tjej som kom dit och jammade lite som heter Josefin tror jag. Och så Richard som även han sjunger bra, spelar gitarr och är en jävel på att pressa Amandas röst till det bästa! Och så hade Jenny och Olle två helt underbara barn, Sixten sex år, och Ludvig tre år. Det var inte sånna där jobbiga barn heller, dom var skitmysiga. Så man ville ta med dom hem nästan. Och så sa dom hela tiden till Amanda och mej: "Ni ska väl inte åka hem än va?". Och så frågade dom om vi skulle sova över. När vi åkte blev det kramar och pussar och kärlek, och så sa vi att vi snart ses igen!
Det är jävligt fin familj det där, hund har dom också. Blixten.
Vi spelade så dant att nagellacket flög av, jag stack mej på en nit och blödde, Amanda fick en sticka och ja herregud. Det var väldigt roligt. Och sen att ändå få höra att man är duktig av någon som är något i stil med kung på gitarr, är väldigt roligt. Jag tror inte att man har det självförtroende man egentligen borde ha. Och sen när dom tvingar Amanda att sjunga i en annan tonart som är lite jobbigare, men som låter fantastiskt är fan fantastiskt! Jag kan inte säga annat än att vi stortrivdes och det var så mycket kärlek och värme, så man smälte av'et. Fina människor det där. På onsdag ska vi repa igen, och på fredag. Det är mycket nu. Det känns som att man har för lite tid. Men det ordnar sig. När det kommer till kritan kommer jag skita i skolan i alla fall skulle jag tro. Vi tog även bilder, som ska bli lite flyers sen tror jag. Dom sätter väl upp dom lite här och där.

Just nu sitter jag, ganska nyvaken, i köket och lyssnar på Amanda Jenssens första skiva. Har ätit en äcklig risifrutti. Filmjölken hade redan gått ut, så jag orkade inte bli matförgiftad. Ingen är hemma, Robert är i skolan för det är öppet hus. Mamma och pappa är i stan. Och jag sitter här och rer mej själv. Det är vitt ute också nu igen. Det gillar jag inte. Ska ta mej en tur till min kära moster också, och hjälpa henne med sin dator. Och så ska jag byta en sträng på Sven också.

PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0