Jimmy - Var är Marcus?

Lek du kan leka vart som helst, när som helst.

Grundad av: My Ivarsson, Melinda Fransson, Amanda Karlsson

Syfte: Att inte börja skratta, eller röra en enda liten min. Bli bra på att vara uttryckslös, och få ett förjävla bra pokerface.

Antal spelare: Minst två.

Rekomenderat för: 13-18 år, helst asfulla killar, eller sketafnittriga tjejer.

Utförande: Roligast är det om du och din kompis/kompisar är på ett fnittrigt humör. Först ska ni sitta i en minut, alldeles tysta, inte röra en min, och bara stirra rakt in i väggen. Då tränar ni på att vara uttryckslösa, vilket egentligen är hela poängen med leken. Sen, när ni till slut klarat det, och ni förmodligen är koncentrerade börjar det på riktigt, kan man säga. Då är det allvar. Då kommer den ena kompisen och tittar den andre kompisen i ögonen och säger: "Var är Marcus?". Då ska den andra kompisen säga, helt fucking uttryckslöst: "Vem är Marcus?". Om ni är flera, kan ni givetvis turas om. Men om man ska anses klara detta, ska man vara som huvudpersonen Jimmy.

Hur fan blev den här störda leken till egentligen?: Jo, såhär var det..

Marcus hade snott Mysis mobil. Då sprang jag upp till Jimmy, Marcus kompis, och frågade: "Var är Marcus?" Då svarade han såklart; "Vem är Marcus?". Helt oberörd. Varje gång jag ställde samma fråga, eller blev lite sur och tjatade på honom, sa han saker som: "Jag känner ingen Marcus", "Vem är Marcus?", "Vem snackar du om?". Det går nog faktiskt inte att beskriva denna människa tillräckligt. Det finns inga ord! Om man får se det live, då kanske man förstår. Nää, då bör man förstå.

Så, därför antar jag att detta verkar helt idiotiskt, och ohumoristiskt för alla andra.

Jag vågar faktiskt inte lägga upp nån bild på Jimmy. För man borde ha respekt för den.. Ja, inte människan, men nåt... Han skulle stycka mej, och sälja mina kroppsdelar till Irak. He´s a fucking Saint man!

Men testa gärna leken, och säg sen hur roligt ni hade!


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0