Jag är en jävla nörd känner jag.

Jag känner mej nästan lite pinsamt faktiskt, hahaha...

Jag har enda sen jag först hörde den, tyckt att 9 crimes är en jättefin låt. Och nu så bestämde jag mej för att jag ska lära mej att spela den på piano också. Melodin, givetvis. Ackord är bara för amatörer... Dock får jag spela en ton ljusare, eftersom brorsans keyboard blivit... Japp. Misshandlat. Det stör mej, och högtalarna är rätt spräckta, och jag vet att det låter svinfint på ett vanligt piano.

Och är det ju melodin på one of us också. Jag har liksom sprungit mellan gitarren, och keyboarden. Som en liten tönt. Som en liten musiknörd. Det är även därför det har varit rätt tomt här idag.

Såhär ser det ut i mitt huvud nu:

Damien Rice – 9 Crimes
Damien Rice – 9 Crimes
Damien Rice – 9 Crimes
Damien Rice – 9 Crimes
Damien Rice – 9 Crimes
Joan Osborne – One Of Us
Joan Osborne – One Of Us
Joan Osborne – One Of Us
Joan Osborne – One Of Us
Joan Osborne – One Of Us

Rock'n'roll lifestyle

Kommentarer
Postat av: furman

Du har riktigt hygglig musiksmak, den där låten var min favorit kring nyåret -96 om jag inte minns fel!

2010-02-28 @ 22:46:15
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: furman

...alltså den med Joan Osborne

2010-02-28 @ 22:46:51
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Sara.S

Hahah har upptäckt samma sak! Suttit o spelat 9 Crimes o sen börjat sjunga One of us mitt i för det passa :P

2010-02-28 @ 23:27:11
URL: http://goodnightandgo.webblogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0