Vart fan tar modeindustrin vägen egentligen?


När sofie och jag var på stan (det var ju säkert nån jävel som smittade mej där, nåja), så la jag märke till två saker.

• Hockey-frilla
• Pälskläder av olika slag

Då kan vi ju börja med hockey-frillan då. Jag har faktiskt inte en jävla aning om när det där hemska påhittet var populärt. Men, det är ju inte sådär sketansyggt. Eller hur? Jag var antagligen en aning naiv som trodde att den frisyren hade utrotats. Jag såg flera stycken som hade det! Eller ja, okej. Två. Men det är flera stycken enligt mej. Och det var ett par äldre damer (för att vara snäll.., dom kanske var 50-60 år) som hade det. Så, antingen så hade dom den groteska frisyren för att känna sig unga och "hippa", eller så förstod nog inte frisören riktigt vad dom var ute efter. Det jag ville komma fram till är; Dude, it´s not pretty. In anyway.

Och sen har vi pälskläder. Dom förbannade pälskläderna. Jag vet att ni nu tror att jag tar upp det pga djuren. Alltså, deras päls. Mene, njae. Nej. Nej, nej, nej. Jaja, jag får väl skämmas en gnutta då. Grejen är att det är otroligt jävla FULT! Jag menar, det finns väl ingen vettig människa som tar på sig en fet öronlappmössa (vetifan vad det heter)?! Eller en stor kappa med fet ful päls?! Ja, i och för sig finns det en då. Cruella Devil. Men det är definitivt ett undantag, hon är ju påhittad. Det är ju fasen t om onödigt att köpa in sådana kläder! Dom hänger ju bara kvar ändå. Varför? Jo, för att INGEN VILL HA SKITEN!!! Nån som verkligen borde skämmas här är ju den kompletta idioten som kom på att man skulle ha päls på kläder. Det jag vill komma fram till den här gången är..; DO NOT EVER BUY THIS STUFF!!!

/En person med fötterna på jorden, vett i skallen och som har bra råd! Follow them please!

Make the world a better place...

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jäkligt snygg header!!!!



SV: tack så jättemycket för din kommentar, it made me happy =D

2009-10-28 @ 20:20:33
URL: http://mjomalinjohansson.blogg.se/
Postat av: Natacha

Det heter bäverfitta, pälskläder alltså, eller det tkr min goda vän Jesper xd

2009-10-29 @ 20:01:43
URL: http://natachahall.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0