Räddaren i nöden has come!

Jag känner mej nöjd-glad på nåt sätt. Min ullis-jacka har kommit! Nu gäller det bara för pappa att lyfta på arslet och go and get it! Det blir spännande! Och bra, för det är svinkallt ute. Även om skinnjackan värmer helt okej. Det gäller att hålla sig varm och röra på sig.

Annars har väl dagen vart helt okej. Precis som förra torsdagen vaknade jag och gladde mej åt att det var fredag. - Wait a minute. It´s not friday today. Surt. Men imorgon är det det! Denna vecka har gått fort tycker jag. Helt sjukt. Jag hörde att Linus eller nån babblade om att det var 70 dagar kvar till julafton. Wiiii!

På ett sätt önskar jag lite grann att jag hade valt franska istället för spanska. Haha nää. Men ändå. Kerstin (som har franska, även engelska) var sjuk idag. Så om jag hade haft franska, engelska hos henne hade jag fått gå hem 1 timme och 45 minuter tidigare. Åhh ja, det hade suttit redigt fint! Fast nej. Jag vill ha spanska. Aa. Det var alltså... Eh skitsamma, försök förstå vad jag menade när jag sa att jag ville ha franska just det. Era efterblivna jävlar.

Ice bajs kajs, är på nån utbildning idag och imorgon. Så vi har en vikarie. Ola heter han. Han har gått i min syrras klass. Men i alla fall, han var helt borta. Vi skulle ha glosförhör. Då skulle jag gå fram och hämta böckerna som vi skriver gloserna i. Han ba: "Det är nog inte era böcker." Nehe, tänkte jag och gick och satte mej. Men alla andra sa att det var våra. (För det var det). Då sa han: "Nej, för det här är till engelskan. Och ni har tyska." Alla började asgarva. Han var tydligen inte medveten om att det var en engelska lektion han befann sig på. Och när han väl skulle förhöra oss så råkade han säga det engelska ordet. Och egentligen ska han säga det svenska... Hah, lille pöjk. Han trodde att vi skulle översätta. Jaja, fett med cred till Olis (höhö, jag döper om alla till "is" i slutet), som trots allt klarade av oss. Men till slut bad han oss faktiskt att dra. Haha. Stackars Olis imorgon.

Ikväll ska jag till u-hus (som folk kallar "gårn" numera...) med myggan. Även känd som "myjjen". Men snillet nick var jätteduktig och kom på ett bra smeknamn till henne. Och jag älskar det. Hon likaså.

Har bilder - telefonen laddar. Nu ska jag göra glosor. Jag ska vänta spänt på jackan. Jag ska uppdatera när jackan har kommit till matte.

/Amanduus

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0