Nåt jag insett på den senaste tiden.

Det enda jag snackar om nu för tiden är idol, men det är nåt jag insett. Eller, ja. Insett och insett. Mer kommit på. Som jag tidigare antagligen var för liten och stupid för att fatta. Egentligen är det ett skitprogram. Nästan. Lite halvt. Jo visst, det är ett otroligt bra program för den delen att man får synas och göra en slags reklam för sig själv. Men haken är den att man inte alltid får visa och göra det man är bra på. Jag menar, det finns inte nån artist som är helt otroligt jävla bra på alla musikstilar. Det gör det inte. Alla har sin egna stil, och den typen av musik som man äger i. Och så ska 10 (kvarstående) männsikor med olika stilar göra det bästa dom kan av olika teman varje fredag nu i höst. Och så kanske det kommer ett flertal teman som inte passar en person alls, men han/hon lyckas ändå hålla sig kvar. Temat som passar den personen kanske inte kommer, t om. Jag menar, Calle. Han är svinbra i rock. Och han kanske rent av suger i schlager. Det är så jäkla fel på ett sätt. Dom tvingas göra en massa teman som dom egentligen inte kan. Dom får helt enkelt inte alltid visa vad dom är riktigt bra på. Och det är synd. Skitsynd. Om jag skulle vara med skulle jag ärligt inte vilja vinna. Jag skulle mycket hellre komma typ på 2, 3 4e plats. För om man vinner så finns det liksom en bestämd låt. Den kanske inte passar ens röst. - Pga att man har sin egen stil. T ex, tänk om Johan hade sjungit with every bit of me. Hur bra hade det blivit? MEN, han regerar i nån av sina egna låtar. All the time in the world t ex. För det är sån musik han är bra på. Om man vinner är det ju bara att ta den där vinnarlåten, och några kanske redan är färdigskrivna och spela in. Även om man kanske inte känner ett skit för nån av låtarna. Visserligen har vinnarna fått mer tid på sig, men ändå. Det blir oftast bara fel. Jag minns när Marie Picasso vann. Jag blev väldigt sur, eftersom jag så gärna ville att Amanda skulle vinna. Men nu efter allt, så är det bara bra att Amanda kom tvåa. Hennes debutskiva var genial. Hon har verkligen hittat sitt eget sound, och hon äger. Det finns alltid en anledning till varför det blir som det blir. Aja. Jag har lite svårt att förklara, men jag hoppas ni fattar vad jag syftar på. Det suger att dom inte får visa vad dom egentligen kan. Och att allt är så fyrkantigt.

Whatever. Må den bästa vinna då... Antar jag.

JAG SAKNAR RAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSMMMMMMMMMMMMMMMMUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS!!!
:( :( :( :( :( :( :( Rasmus vanligaste tanke... Håwh, love u.

Vanligaste tanke: ”Damn, vad fin rumpa!” :)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag är kär i Rasmus ! :)

2009-10-10 @ 23:51:27
URL: http://jonnahannalydia.blogg.se/
Postat av: Sara.S

Sv. Taack :)

2009-10-11 @ 11:56:45
URL: http://saraliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0