Det gör mej smått förbannad!

DETTA:



Det är Mariettes skivor, singlar. Eller vad fan det är. "MaryJet" lyder hennes artistnamn. Jag tycker att det är så fel som det bara kan bli. Att folk som redan har fått göra en skiva och ändå får vara med i idol. Särskilt i fredagsfinalerna. Då det finns folk som inte gjort nåt sånt tidigare, som försöker lära sig. Som verkligen vill. Och så kommer det nån färdigutbildad. Eller vad man ska säga... Det är så synd om dom andra som åkte ut i kvalet. Nån annan kunde ha tagit hennes plats. Jag menar, det är ju nästan som om Amy Diamond eller nån skulle söka. För att det kanske gått åt helvete med hennes karriär. Usch. Det är så fel. Och så har det varit andra år. Fler exempel är ju Marie Picasson, och Kevin Borg. Nää fy. Det är så dåligt så det finns inte.

Nåväl. Nog om det antar jag. Är jag sjuk idag måntro? Nepp. Smått förkyld, hade ont i halsen imose och halsmandlarna var svullna. Men nu mår jag förkylt bara. Ska dra till myjjen sen. Jag fick ryck på en JÄVLA SKATA ELLER NÅT FÅGELLIKNANDE ODJUR! Den satt precis utanför mitt fönster. Och skrek. Såhär typ: "Krrrräääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääkkp". Högt också. Så till sist gick jag upp och slog på fönstret. Då försvann den gudskelov! Men sen kunde jag inte somna om... Klockan var runt nio. Det enda jag tänkte då var på martin. När han sa att han alltid går upp vid nio. Annars missar han dagen. Han sov högst till elva. Fuck heller. Men vad gör man? Jag lyssnade lite på musik, sen satte jag på tvn. Som vanligt fanns det inget roligt. Nyhetsmorgon nöjde jag mej med. Jippi...

Jag har problem. Jag fryser nästan konstant om näsan. Lustigt. Gulligt tycker Nick. Irriterande tycker jag. Jag ska nog tillverka en egen design av näs-mössor. Ja just det ja. Nu har mamma beställt jackan. Mamma och jag brukar inte komma så bra överens när det gäller jackor. Hennes krav är helt enkelt fet dunjacka som går ner över arslet. För du får inte frysa om lilla rumpan Amanda! ^^ Höhö. Det är ull, den har fickor. Den är mysig. Rätt stor. • Går ner över rumpan lilla. Men det var ju bra! Mössa har jag. En söt liten rosa. Med en rosett på. Och ett par mysiga röda tumvantar. Rött och rosa passar nog inte så bra. Men det funkar utmärkt sålänge. Om jag hittar nåt bättre, så ryker väl nån av dom. Och sen har jag ju min palestinasjal. Det är ju bara det här med näs-mössan kvar nu alltså... Bild på spektaklet törs jag kanske lova.

 Såhär ser M-G ut idag. Feta sockor som jag fick av mamma förra julen. "Låtsats-jeans" och en stor tröja med luva. Luvtröja kanske det heter till och med.

Mami bakar. Myyyyyyys.

/Amandus

Kommentarer
Postat av: Sara.S

Håller me! Har man redan gjort en skivaska man inte få va me -.-

2009-10-10 @ 16:35:52
URL: http://saraliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0