Amanda Jenssen - Happyland

Happyland

Man kan säga att hon har förändrats en del sen sist. Nu är det som sagt väldigt "Amandigt". Det är verkligen Amanda Jenssen all over. Det står fanimej stämplat på den. Det är mycket 20, 30-tal. Det finns ett gött gung. Det är väldigt vågat den här gången, och jag tror att hon både kan tappa och få nya lyssnare. Hennes röst är helt fucking oklanderlig. Jag älskar den. Det finns även ett slags budskap i varje låt. I hennes förra platta älskade jag allt. Det gör jag dock inte i Happyland. Men, mycket är riktigt bra. Autopilot är en av dom låtarna jag har fastnat för. Den är jättefin. Hennes röst är svinbra! Man märker att Amanda är otroligt musikalisk. Det var bra att Amanda aldrig vann idol, för vinnarlåten var aldrig hennes genre. Det här är hennes genre. Det är Amanda Jenssen. För hela slanten.

01. Happyland
02. Save Me For A Day
03. Autopilot
04. Morning Light
05. Our Time
06. Sing Me To Sleep
07. The Rebounder
08. The End
09. Charlie
10. Common Henry
11. Borderline
12. I Choose You


Kommentarer
Postat av: Nadine

Amanda Jenssen!<3

2009-11-01 @ 20:47:33
URL: http://bulloman.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0