Lights will guide you home.

Efter att min mobil lagt av helt, drog vi till motala för att hämta sofies gamla mobil till mej så länge. Då uppmärksammade jag nåt som jag ogillar starkt. I många av dom trädgårdar och hus vi åkte förbi var det FULLT med ljusslingor och sådant där. Verkligen FULLT! I en trädgård var huset fullt med slingor, i alla hörn och kanter. Buskarna likaså, flaggstången likaså, granen (nåväl), och en massa annat. Missförstå mej inte nu gott folk! Visst tycker jag att det är fint med sånt där, det gör jag. Men inte när det blir för mycket. Det spårar ur mer och mer för varje jul som går. Om man ska ha, ska det vara lagom mycket. Annars blir det... Alltså, det förstör nästan! Men jag tycker det är fint att ha en gran med ljus i, och kanske en buske med lite i. Men det ska vara lagom. Lagom, lagom, lagom, lagom, lagom, lagom, LAGOM! Okej? Och nu finns det tydligen knallrosa plastgranar att köpa också. När det är jul det handlar om, ska det fanimej kvitta om det är modernt eller inte! Jag blir så förbannad! Nej inte förbannad kanske men... Det ska fan inte vara så!

Det ska inte vara fullt med ljus, då blir det fult.

/santa

Kommentarer
Postat av: Jonna

svar: haha, jag vet, jag fascinerar mig själv ibland :)

2009-11-29 @ 20:13:26
URL: http://feber.webblogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0