"Du ser ut som en gammal hippie!"

Och den här "du" är alltså jag. På skolfotot. Där är jag ihopklämd med 28 andra elever (en del var inte med), och ser lite gulligt tjock ut i ansiktet, haha. Med svart lång lugg hängandes för pannan, och även lite grann för ögonen. Röd svart randig tröja på det också. Och så säger Valle när han får se mej (typ den första ungen han ser..); "Du ser ut som en gammal hippie!" Haha, yeah! Jag har ingen jävla aning om jag ska ta det som en komplimang, men det borde jag ju nästan göra, eller? Hur som helst, bryr jag mej inte så mycket om skolfotona längre. Jag vet faktiskt inte varför, det kanske växer bort med åren? Eller blir värre? Hm, jag vet inte. Men det är ingen big deal för mej längre. Huvudsaken är att jag inte råkar blunda... På ett skolkort gör jag det. Eller, ja inte blundar helt. Mer halvt. Blinkade väl eller nåt. I trean tror jag det var. Och jag minns att jag blev en liten aning sur på fotografen som valde fotot där jag blundade! Jag tänkte att det måste ha finnats ett som jag inte blundade på, även där alla andra var bra. Det tror jag än...

Som tur var behövde jag inte snacka med den där Gunnel Fisk. Hennes ögon är sjuuuuuukt obehagliga. Fyfan. Det är så man ryser...

Idag gissade jag exakt rätt! Det ni! Det var på fysiken. Vi skulle uppskatta vikt på olika föremål. Jag gissade exakt rätt på ett batteri. Jag gissade 27 gram, och det var 37 gram! Har fan nästan aldrig varit så stolt över mej själv! Haha. Det fanns priser. Men jag gissade bara rätt en gång, och det fanns andra ungjävlar som gissade rätt fler gånger än mej... Fan också. Priserna bestod av godis, mest. Men, jag ska väl se det från den ljusa sidan antar jag! Jag ökade inte chansen att få fetma eller att få ännu ett hål i tänderna. Gött!

Sen jag kom hem har jag hunnit med att duscha, äta glass och sitta vid datorn. Sen ska jag till u-hus med Elli. Jag ska nog göra glosor nu, och sen ska jag smsa Elli och be henne att börja gå, så skjutsar jag (eller tvärtom) hon/jag oss hem till mej en stund innan kanske. Japp. Då blir det ut i mörkret.

Jag hade även en överlycklig mamma hemma när jag klev in. Det var... Weird. Hon gjorde små störda glädjeskutt och log det bredaste léendet på länge och sa: "Vill du veta nåt roligt?! Darin ska vara med i melodifestivalen som joker och sjunga blablabla (minns inte namnet på låten)!! Roligt va?!" Jaha, okej tänkte jag. Där fick mamma som hon ville i alla fall. Och om han inte vinner vet jag en som kommer dö här hemma. Men liksom, så reagerade inte ens jag när fick veta att Johan Palm fått skivkontrakt. I och för sig var jag rätt sjuk då, men ändå. Haha. Lilla mamsen!

Förresten, folk tycker att jag har ett konstigt sätt att tänka om veckorna. Jo, jag tänker såhär: Måndag och tisdagar suger. Men onsdag är bra, för då är det snart torsdag, och då är det snart fredag, och sen är det helg!! Höhö.

/AMANDY

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0