Det är vitt på det gröna gräset.



Fjärde november år 2009 kom den första snön, för året i Ödeshög! En bitterljuv känsla kan jag säga. Det är ett bittert bevis på att det inte är varmt längre. I och för sig har det varit kallt länge, men ändå. Det blir lite mer, ja på riktigt nu liksom. Känslan, ni vet. Men, å andra sidan får man en julkänsla. Den är bra, men jag blir även lite äcklad av den. Men det allra värsta var att jag kom att tänka på den där låten "Julen är här", ni vet. På vägen hem från juniorerna var det just den låten som klingade i huvudet. Och så säger jag till My att jag kom att tänka på den. Och så skriker hon: "Ja!! Jag meeeed!!!". Jag fick nästan panik! Den där jävla snön våldtar en ju! Vem är det då som skriker att hon hatar snö, om inte jag? Jag, såklart. Öh?! DAH! Näävars...

För ett tag sen fick jag skriva en sammanfattning om... Eh... Ja, nåt i biologi var det ju i alla fall. Och idag fick vi tillbaka det. Som högst kunde man ha g+. Jag hade G+!!! Shit vad glad jag blev! Eller, nej. Inte "shit vad jag glad jag blev". Jag blev nöjd. För jag trodde nästan till en början att det skulle gå åt helvete! Men, här ser vi vad lilla charmiga Amanda kan ådstakomma. (Can you spell it for me please?). I alla fall, det är SÅ FINT ritat, och det är SÅ FINT skrivet, så... Ja, jag skulle fan få nobelpris i det!

En liten störd händelse idag var när jag väntade på att matten skulle börja. Då står jag där, med mappen i händerna. Och så bakom mej hör jag hur en gubbe utropar den där melodin när det kommer hjältar i filmer, ni vet? Vafan gör han tänkte jag. Sen sa han att jag stod ivägen bara... Hehe, jamen precis!

Det är svårt att få nån hjälp när man har Klasis som lärare. Men det spelar ingen roll, för bättre får man fasen leta efter! Jag tjatar asmycket, men ändå glömmer han bort mej.

Amanda - Neej! Nu Klasis! Jag behöver dej!!!!
Klasis - Åh, så brukar ingen annan säga..
Amanda - Ehhe, okej. Men nu ska du få se här!

Fast i hans yrke borde han känna sig behövd. Jäävligt mycket. Han är lärare. Hjälp och lärare går liksom hand i hand. Lille stackaren!

Mer finns väl att säga, men mer orkar jag inte säga. Jag kan väl åtminstone dra en slutsats av axel ska rädda uppstoppade djur från att bli kvävda, och hugo h och jag älskar varandra. En mer än den andra. Och det var allt för onsdagsöppet idag, kanske ett sunkigt inlägg om nåt annat sen.

Nu ska jag gå in på www.mult.se och träna multi så det bara ryker! Mitt rekord än så länge är 61,? sekunder. Det är bra ni! Och sen måste jag väl träna lite glosor tills imorgon på www.glosboken.se!

Just det! Glöm inte mitt sätt att tänka! Imorgon är det torsdag, då är det snart fredag! Och då är det snart helg! Y E A H!!!!!!

 

 

 







1. Elli rider polle!
2. Jag rider polle!
3. My rider polle!
4. En ganska nyopererad Amanda kom en stund till juniorerna och pratade lite med oss! Det verkar gå bra för henne, och hon kom snabbt på benen, även om hon inte ka gå så långt!
5. Jääääääääävligt mörk bild, men om ni anstränger er kanske ni ser ett litet snötäcke?

Jag är duktig. Sex bilder i ett och samma inlägg. Hell yeah!

/hon som ska göra glosor och multi!


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0