Jag har allvarliga problem

Ja, det har jag minst sakt. Jag har allvarliga problem med mitt språk. Trots att jag jämt är ironisk, så är jag nästan seriös nu. Jag säger ord som egentligen inte ens förmodligen existerar i svenska ordlistor. Och det värsta är att jag tror att dom gör det. Som idag när amanda jag och my satt vid datorn och körde bil(spel) skulle jag säga att my var ond av sig. Gissa vad jag sa då? Jo, jag sa att hon var onsk av sig. Det blev alldeles tyst. Och så börjar amanda och my skratta. Och jag sitter där som ett frågetecken. "Va?" säger jag. Och så säger dom till mej att det inte finns nåt som heter onsk. Nehe, tänkte jag. Men det låter ju ändå som ett ganska normalt ord. Men tydligen var det inte det.

Sen finns det ett ord, som jag inte för mitt liv kan uttala. Det ordet är "privilegium". Jag läste nån intervju med nån kändis då det ordet fanns med. Och eftersom jag aldrig sagt det förut, började jag stava det högt för mej själv. Nää, det gick verkligen inte. Men sen lärde sofie mej att säga det. Förgäves. Nu har jag glömt bort hur man säger det. Det var väl själva fan?

Och eftersom jag har tråkigt gjorde jag ett bilddagbokstest!

134 viktiga tonårsfrågor, -09.

Fyra frågor om förhållanden
är du singel? - det är jag
tror du på kärlek vid första ögonkastet? - om han har fina ögon så^^
har du varit kär i någon? - Ja, tänk det har jag!
är du kär just nu? - det är jag inte

Tio frågor om dig själv
fullständigt namn? - amanda josefina karlsson
när fyller du år? - 9 maj 1996 klämde mor min ut mej
några piercingar? - räknas öron eller?
vad har du på dig just nu? - kläder
vilken årstid är bäst? - alla
hur ser den perfekta morgonen ut för dig? - När det inte finns nån väckarklocka som ringer, eller nån förälder som stör. Och bror.
vad tycker du mest om hos dig själv? - Jag är förjävla rolig! Särskilt när jag säger det.
vad är du bra på? - att göra folk glada!
vem älskar du mest på denna jorden? - mej själv
sover du hellre själv än tillsammans med någon? - det går väl an om det är en liten person.

10 frågor om dina vänner
vem vet allt om dig? - MELINDA, my aka vimsann
vem är den roligaste av dina vänner? - Melinda och my helt klart!
vem är snyggast av dina vänner? - nää alltså, jag orkar inte räkna upp alla namn?
vem är mest partyprisse? - tessa kan jag tänka mej
vem är den du helst har filmkväll med? - myyyyy
vem av dina vänner är mest "evil"? - hosthost, vill inte nämna namn men det börjar på e och slutar på rika.
du ska träffa en kille/tjej du tycker om, vem tar du med dig om du tar med dig någon? vem som helst

10 Frågor om din familj
vem står dig närmast? - pappas flicka, har alltid vart!
har du bra kontakt med båda dina föräldrar? - ja, vi säger godmorgon och godnatt så det tycker jag nog!
vem är farligast i din familj? - Jag tror nästan att jag sitter ganska ohotad på den platsen.
vem ser roligast ut i din familj? - Sorry pappa..men du är trots allt flintis :>
vem är coolast? - Bror min..(tror han iaf) haha
har ni något husdjur? - räknas en arg grannkatt som heter alfons?
vem har du mest gemensamt med? - Ingen faktiskt
vem står för underhållningen? - J A G ! och broder robert
vem sover du oftast med? - mej själv
roligaste kvällen med familjemedlem? - vet inte. Men när robert och jag kommer ihop kan det bli skoj.

10 frågor om idag
vad har du gjort? - spenderat tid med amanda myy
har du varit glad idag? - mitt kännetecken för fan
har du varit ledsen idag? - lite kanske. Det blir så för mej.
har du gjort något bra idag? - Ja, jag matade my så hon inte skulle få anorexia eller vad det heter.
vad ska du göra nu? - skriva mer
har du gjort något dåligt idag? - ja just det. Glömde tacka gud för maten
vad har du ätit idag? - matmatmatmat
har du duschat idag? - nae, skulle behövas för mitt bajsiga hår. Men har man autograf på armen så har man!
är du trött nu? - vi har just börjat ;)
vad händer imon?-  Jag vet inte. Men my sa att vi skulle ses imorgon, så jag antar det.

SKOLAN
Går du i skolan?- jag brukar springa
Har du varit i skolan idag? - fan heller! Inte sätter jag min fot där, när det är sommarlov.

ANNAT
Hur mår du just nu? - lite hungrig, men bra!
Har du mer än 2 bh:ar/toppar? - ja det har jag minsann
Har du piercat dig? - i öronen bara

TELEFON/MOBIL
Vem ringde dig senast? - vet inte. Förmodligen polisen.
Vem ringde du senast? - amanda
Vem sms:a till dig senast? - natahlie k
Vem sms:a du till senast? -   -||-

ÖVRIGT
Är du hungrig nu? - som sagt
Vad är klockan nu just nu? - 00.21
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? -bilddagboken, blogg.se

FAMILJ
Hur länge sen var det du träffa din morsa? - så bra är jag inte på att räkna såhär dags
Hur länge sen var det du träffa din farsa? - har inte träffat han alls igår :p pappa!!

SPORT
Går du på någon sport? - nja
I så fall, vilken/vilka? dans nej ingen sport
Trivs du med den sporten? - JAA
Tycker du att den sporten är rolig? - Ja
Gör den sporten dig glad när du håller på med den? - alltid

ÖVRIGT
Gillar du punk? - det gör jag allt
Har du sminkat dig idag? - lite klet blev det
Isåfall, vad för smink? mascara
Vad har du på dig för trosor just nu? - okej. det är betty boop på?
Hur ser dem ut? - svart och rosa. Ska jag läga upp bild också?
Vad har du för bh/topp på dig just nu? - rooooosa
Hur ser den ut? - roooosa

MUSIK
Lyssnar du på musik just nu? -  nej, men om jag skulle hade jag lyssnat påå..
I så fall, vilken låt för tillfället? lockdown med amanda jenssen
Vad gillar du för musik? - mest åt rock, punk hållet. Men det funkar väl med annat också. Men jag tål inte lotta engberg, carola och anna book. Sorry

KLÄDER
Har du fler än 4 linnen? -  mm
Har du fler än 3 jeans? - jag är en bra jeansköpara!
Har du fler än 5 tröjor? - Ja
Har du resteröds-trosor? - vad är det för färg?
Har du en vit bh/topp? - Ja
Har du en svart bh/topp? - Ja

SMINK OCH HÅR
Använder du mascara? - ja
Använder du Wax? - döden för håret
Använder du ögonskugga? - en gång i månade högst
Använder du kajal? - det händer
Använder du hårspray? - Ja, men inget funkar ju.
Använder du volymspray? - Så, jag antar att det är sak samma som hårspray?
Andänder du mousse? - (n)
Använder du deodorant? - Jaaa
Använder du skinspray? - nae, så plast ska det inte va
Använder du parfym? - det händer
Använder du läppglans/läppstift? - inte allt för ofta
Använder du brunkräm/foundation? - nej
Använder du rouge? - nä
Noppar du ögonbrynen? - nääääää
Uppsatt hår eller hängande? - funkar
Plattar/lockar du håret varje dag? - nej
Duschar du varje dag? - varannan
Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? - nä, det orkar jag inte med!


KÄRLEK
Är du kär just nu? - nnnnnnnnneeejjj
Har du kysst någon idag? - nä
Har du kysst någon de senaste 48 timmarna? - nnnnej
Har du ett förhållande? - massor
När går gränsen vid otrohet? - säg det
Har du varit otrogen och om ja, varför? - no
Har du sagt till en person att du var kär i henne/honom när du inte varit det? - näj
Är du romantisk? - det tror jag nog inte. Är inte den personen riktigt
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? - haha :$ ....
Är du svårflörtad? - det beror alldeles på
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? - jaaa
Har du lekt med någons känslor? - aa, skitkul! byggde ett legoslott!
Hur länge var ditt kortaste? - en dag, i 6års
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - hallå jag är liksom inte 40
Har du varit tillsammans med två samtidigt? - jaa haha xd så kan det va när man är 8 år
Är du en bra pojk/flickvän? - testa
Hur många har du varit kär i iår? -  exakt 8960 personer ;)
Vem sov du senast bredvid ? - My
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - albin
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK-förhållande med? - så långt har jag inte kommit i livet
När fick du din första kyss? - det kan man undra? Det kommer jag inte ens ihåg
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? myndiga iaf..mer vet jag inte xd
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? - nej tack.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - nae
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? - dumpat
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? - en självsäker stil!


Nån som har lust att bli min svenskalärare? Som det ser ut nu kommer jag få IG på alla kommande svenskaprov.












vi bara dummar oss



en vanlig situation

Kommentarer
Postat av: Sara.S

Sv. Hihih jaow! :D

2009-07-28 @ 11:18:49
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: amanda

ja,nu har jag hört dig prata,har alltid undrat hur du pratar ;)

2009-07-29 @ 20:33:10
URL: http://tevebord.blogg.se/
Postat av: amanda

ja,nu har jag hört dig prata,har alltid undrat hur du pratar ;)

2009-07-29 @ 20:33:13
URL: http://tevebord.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0