Det regnar i fula ödet just nuuuuuuuuuuu

Jaha, och så regnar det - igen! -.- som yazmina skrev på sin blogg: Vill utomlands och det NU! Så känner jag också. Det var ett kanonväder för ungefär en månad sen. Alla dagar då var jättevarma och soliga, och badvänliga. Men det är inte värt det, om det ska vara sånt här pissväder resten av det korta lov som nu är kvar. Helst skulle jag nog vilja åka till USA, men det är ju ändå inte det landet som man behöver just nu. Jag vet inte..Thailand? Nej, jag vill inte dö. Eh, skämta bara.


Om ni är i östergötlandstrakten och ni inte har nåt speciellt för er kan ni ju alltid åka till Ödeshög (där jag bor) och gå på johannamarken. Det håller på i stort sätt hela dagen imorgon, och det finns en massa stånd där man köpa en massa saker. Det finns även karuseller om man vill åka nåt. För oss ödeshögsbor är det väl höjdpunkten på året. Haha. det finns annars INGET att göra här. Finns bara en klädesaffär som heter Axens. Och det är för tanter. Sen finns det en leksaksaffär och där finns det barnkläder (för små barn) och det är svindyrt. Sen hade vi en kosmetikaffär, men nu ska den slå igen. Vi har bara en mataffär. Det är ica. Finns nästan aldrig nåt som man ska ha där. Allt är slut, och så är det litet och trångt. Sen finns det en affär (den jag gillar bäst) skattegården heter den egentligen, men vi kallar den bengtssons. Där finns det verkligen nästan allt iaf. Den är rätt bra ändå. Sen finns det en järnhandel, och det är väl pretty much it. På fritiden finns det inte heller mycket att göra. Finns ingen ishall, bowlinghall eller simhall eller nåt. Men, man kan ju spela fotboll i ÖIK (har jag gjort) man kan spela en massa instrument på musikskolan, man kan även dansa där (som jag gör). Man kan spela innebandy. Sen kan man åka cross, på en crossbana som kallas "hålan".
Haha, det finns faktiskt två campingar. En som är i skogen kan man säga :p jag tror inte att den är i bruk längre fakiskt. Där fanns det en golfbana. Dit brukade man gå. Men den är stängd. Det är fan nästan droppen! Vår älskade golfbana! Sen finns det en ganska ny fräsch camping som är i öninge. Öninge camping heter den tror jag. Men jag fattar ju inte varför folk vill åka hit. Det enda kan väl vara om man gillar naturen. Då finns det ju alltid omberg och tåkern. Sveriges största fågelsjö. Inget av dom intresserar mej så värst mycket. Ja, jag kan iaf dra slutsatsen att jag inte kommer bo kvar här vad det lider. Snart finns det antagligen inget kvar. I själva kommunen bor det 5-6000 invånare.
Om man bor här, fastän man inte bor på landet räknas man ändå som bonde. Fast dom som bor på landet är bond-bonde. Vi andra är bara bönder. Hah, komplicerat värre kanske? Nej, för min del finns det en massa möjligheter och större städer som väntar! Eller, rättare sagt för bandet jag spelar trummor i. Failed Ones. Kom ihåg var ni läste det först, haha.

Nää, stackars er. Nu har jag babblat i en evighet om hur sugigt det är att bo här.. Men, det kommer alltid att vara såhär:
Home is where your heart is. Och mitt hjärta finns trots allt här. Och det kommer det alltid att göra.

Nu har det slutat regna ;D fast, det är nästan ingen skillnad. Lika surt väder. Det är en sur luft. Gör mej glad! nån som har ett skämt på lager? :p

Kommentarer
Postat av: Allis

Sv: Det var mest på skoj, men vad bra då :)

2009-07-22 @ 20:10:53
URL: http://allisbrallis.blogg.se/
Postat av: Sara.S

SV. Jaa :D

2009-07-22 @ 20:34:18
URL: http://saraliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0