Det är en tidig höst i år

Kan man i alla fall tro. Vädret nu är rent ut sagt PISS! Det har egentligen inte varit nån sommar. Eller, jo det har det i och för sig varit. En svensk sommar. Det var väl dom där första sommarlovsveckorna i juni (tror jag, med tanke på mitt minst sagt dåliga minne). Då var det stekhett, och jag och my sov över nästan alla dagar, och vi badade nästan jämt. Och vi grillade, ja vi levde sommarlivet. Men nu för tiden sitter vi mest inne och kollar på tv, eller sitter vid datorn och slår ihjäl varandra pga av nån suger på super mario, eller guitar hero. Om det ska vara såhär, så tycker jag att vintern lika gärna kan komma med en gång. För visst är det väl ändå mysigt med all vit snö som lyser upp mörkret? Och när man tar på sig mössan och vantarna, när man ska ut. Okej, det låter trögt men i alla fall. Och sen såklart julafton! Nejnejnejnej! Nu känner jag att jag går för långt!! Nåja, jag har hört att det ska bli bättre i augusti. Lite försent med tanke på att jag börjar hosthost ni-vet-vad den 17e. Jaha, jag antar att det är det som för kallas that's life.

Vet ni vad jag har kommit på? Jo, att på sommaren blir man fetare. Eller alltså, går upp i vikt. Det är inget jag egenligen har kollat upp, utan mer nåt jag misstänker. Jag gör nog det i alla fall. För när det är skola rör jag mer på mej. Såhär ser mitt "rörelseschema" ut på en vecka:

Jag dansar en timme i veckan.

Jag har jumpa 2 timmar i veckan.

Jag går/cyklar till och från skolan.

Jaa, det ser klent ut jag vet. Men inget av det där gör jag på lovet. Plus att det är skoljoggen, som det kallas. Och då får man springa/jogga/gå 8 km. Fast det är bara en gång på hela året. (Som tur är!).

Och dansen är ingen dans på rosor som dom flesta tror! Dom flesta tror bara att man får dansa och ha hur kul som helst. Men nej, det kan jag säga att då har ni fått fel uppfattning. Dels tränar vi olika danstekniker som vem som helst absolut inte klarar av. Vi får göra olika styrkeövningar, bla situps av olika slag. Vi tänjer jävligt mycket på musklerna. Så, efter 7 år som jag har dansat har jag hunnit bli rätt vig kan jag säga. När vi värmer upp behövs det kondition. Och det handlar väääääldigt mycket om tekniken! Är man tex taktlös, är det kört.

Fast, på ett sätt ska det bli jävligt skönt att börja skolan igen. Jag menar, det är ju ändå så att man kommer in i sin vanliga vardagsrytm eller vad man ska säga. Det är alltid så att man har lite mini-ångest på söndagen, och längtar som fan till fredagen sen resten av veckan. Och så kommer bandet jag spelar i igång mer på riktigt. När vi inte har lektion kan vi repa hos ola (musikläraren) och han kan hjälpa oss med olika saker och så. Det är nästan som början på Failed Ones- the story. Haha.

Bara för att skriva nåt mer. Jag har ett likadant badkar som johan palm, haha.

 En två år gammal bild kan jag tänka mej. Men gammal kärlek rostar aldrig? Eller hur är det? Just det, med tanke på det ordspråket, så finns det en aa, parodi kan man nästan kalla det, på ordspråket ovan. Den går såhär: Gammal kärlek kostar alltid! Hehe, inte så rolig kanske men ändå.

 Haha, den här bilden kommer jag ihåg! Jag väntade på att bror min skulle komma och hämta mej, eftersom jag var praktiskt tagit död efter min jumpalektion. Jag kan även anta att jag hade haft orgientering.
haha jag och robert :)

 Jag ser ut som värsta psykot på bilden, haha.

 Framifrån, Henke. Bakifrån, Albin.

 vem fan är det?

 godmorgon aaamanda!! :@

 en jag-vet-inte-varför bild får avsluta inlägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0