Mer min musik. Mindre dunka-dunka.

A D O L P H S O N  &  F A L K  -  M E R  J U L



Jag inviger härmed detta inlägg till ett... Öh... Egentligen skulle jag ha kommit på nåt snyggt att säga. Nåt fyndigt om att jag inte vet vad jag ska skriva idag. Men istället blev det såhär. Det var ju faktiskt lite bajsigt, måste jag säga.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om skolan, men jag vill ju givetvis inte uttråka er fin torsdag som denna inte!

Vänta nu!!! Nu kopplar det allt! Det här är från och med när du läser det, det riktiga inlägget;



Hejsan medborgare! Dagen i skolan har varit... Lång och jobbig!

Morgondagen är rätt najssss. Niorna, (dom frivilliga...) går lucia på morgonen, så då måste jag följa med till kyrkan och titta på det. Eller, måste och måste. Man behövde inte, med det gällde visst särskilda fall. Tex om man är muslim och så. Och så vitt jag vet, är jag kristen! Så då är det väl ganska obligatoriskt för min del!

Det är rätt gött ändå att det är lucia. Det är alldeles mörkt i kyrkan, 7A ska sitta längst bak, det innebär (enligt min tankebana), SÖMN! Ja, kanske. Det är ju en massa fruntimmer, och kanske en och en annan gosse, som ska stå och gapa i kyrkan. Och tyvärr är jag inte döv, så där har vi ett problem! En annan grej jag är tvungen att notera är att jag inte varit i en kyrka sen vi slutade skolan i somras. Det är... Coolt. Eller, njeee. Det finns nog inget ord som kan beskriva min tanke om det.

... Och när vi har vandrat tillbaka till skolan, är det F I K A ! Som kommunen bjussar på. Tack, tack! Bockar och bugar för det... Men sen börjar alla vanliga lektioner klockan tio. Det var ju förjävligt. Känner jag.

Imorgon kväll är det Therese som gäller. Idolfinal, god mat. Gott sällskap. Gott. Eller som vi östgötar säger; GÖTT!

Lite kvar om dagen idag (10/12), jag ska efter jag mättat magen åka till Amanda :) Och sen kommer Therese, och sen drar vi till ungdomens hus.

Vet ni vad jag hatar? Jo, när Robert har tagit över den feta gamla stereon i vardagsrummet med fett ljud, och misshandlar den med en massa "dunka-dunka", som jag kallar det. Och så försöker en själv, lyssna så högt man kan på bra musik i sitt eget rum, men dunk-helvetet överröstar allt. Allt. Det är tinnitus för min del.

Jullåten där uppe ska halva 7A spela på julshowen. Yes... Jag spelar keyboard, eller om det är synt. Jag vet faktiskt inte.....

/hon som inte vet vad hon spelar, egentligen

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0