2009 - Året då jag förändrades

Jag vet att rubriken låter waaaaay deep. Men just nu är jag waaaay deep. Så läs av min djupa och sentimentala sammanfattning av året 2009 som gått...

MUSIK-ÅRET

Jag kommer ihåg första gången jag fick se Johan Palm den 3:e januari i Mjölby. Jag var så otroligt förväntansfull, och lite sådär "nykär". Jag var jävligt glad, och jävligt stolt över att vara östgöte. Och jag gav med fan på att få träffa honom i signeringen som var så jävla lång. Jag tror jag och Erika stod där i minst två timmar. Och jag ville bara krama honom. När jag till slut kom fram, fick man inte en kram för att det drog ut på tiden så mycket. Och jag sa inget mer än "hej" till han, och han till mej. Så, det var väl inte riktigt så great som jag ville att det skulle bli. Nu såhär i efterhand, så skulle jag inte ha köat så länge för det där faktiskt. Jag har förändrats på det sättet. Jag känner inte längre det behovet att bli sedd av nån artist/band jag gillar. Att bli uppmärksammad. Nu räcker med bara med att få höra musiken, det för mej är det som räknas. Sen såg jag även Johan på motalafestivalen den 3:e juli tror jag det var, och i gränna den 26:e augusti, (tror jag) och slutligen i linköping den 27:e november. Jag fick mer och mer upp ögonen för Henrik också. Jag är glad att jag ägnade min fritid till det. Det kommer jag aldrig att glömma. Dock har mitt intresse svalnat ganska mycket för Johan. Numera gillar jag honom nog mest som live-artist. För det är då han är som bäst.

Jag hittade Calle på idol. Som jag sett idag. Men tyvärr hörde jag inte när han sjöng så mycket, kom lite sent...

Men framförallt så har min musikstil förändrats! Och det är tackvare Johan Palm. (Fasen vad töntig jag låter, men nu är jag plöstligt tönt så...). Han snackade om vissa band och artister, och eftersom jag då ansåg mej nästan vara flickvän-potential åt honom, ville jag också lyssna på det han lyssnade på. Lite barnsligt inställsamt så ja. Men så upptäckte jag att jag faktiskt tyckte att det var bra musik. Mycket bättre än det jag lyssnat på tidigare. All den där jäkla radiopopen ersattes istället med punk, rock, indie. Jag hittade verkligen mej själv i det. Och jag är asglad för att det blev så. Så, om jag skulle få säga nåt till han skulle jag nästan vela tacka honom.

Det var musikåret för en tönt som jag.

SKOLÅRET

Jag slutade sexan, började sjuan. Skaffade fler lärarfiender, fler jävliga ämnen. Skaffade asmånga nya vänner. Gött var det.

KÄRLEKEN

Till nästa år kan man ju hoppas på bättre tider ;)

2009 - ÅRET DÅ JAG FÖRÄNDRADES

Eller, egentligen inte jag. Mer min stil. Jag färgade håret svart. Alltså, fasen. Det här låter så jävla emo så jag skär mej snart. (Haha, got humor). Näämen. Jag fick en mer rockigare stil kan man säga. Och det trodde väl kanske inte riktigt alla...

HAHA! EGENTLIGEN

Hahahahhahahahahahhahahhahaha, fasen vad detta kändes töntigt då! Jag antar att jag publicerar det för att driva med mej själv... Men vadfan liksom?! Lika bra att skämma ut sig nu antar jag. Fatta hur töntig man var egentligen?! Gå runt och tro typ att om några år kommer jag bli ihop med Johan Palm! Uuuuh! Alltså, shit. Måste ha tänkt med röven där fan. Och sen att man var så pass naiv som var? HAHA! Ja, det var väl goda tider det...

Mene, jag är glad att jag blev som jag blev att jag är som jag är. Det har inte gått så mycket åt helvete, och det glädjer jag mej åt! Fast år 2009 var det värsta teknik-året i hela mitt jävla liv! Fan allt gick sönder kändes det som!

1. Min mobil gick sönder
2. Min andra mobil gick sönder
3. Min tv-dosa gick sönder
4. Datorn gick sönder
5. Plattången exploderade
6. Plattången expolderade igen

Det kommande året fyller jag förresten fjorton. Och jag kan inte vänta tills det är över... Jag kommer dö av alla jävlar som kommer säga att man fyller "fjortis". Ta er i arslet för fan.

Och så vill jag att mitt nya musikår kommer bli så jääääääkla bra! Jag vill att det ska vara mycket överraskningar, och att jag äntligen får ligga med billie joe i green day, och att jag smälter nån gång av ren och tvättäkta lycka!

Jag vill inte mista My! Det tror jag inte att jag kommer göra heller, men jag vill ha det inrsistat på den här porrsidan.

År 2010 blir det år då My och jag nån gång kommer klara Super Mario! Det vet jag!!!

Och vad det gäller kärleken kan jag väl bara säga att... Ja, vafan. Let´s give löööv a chance!

Förresten, 2010 är fult och jobbigt att skriva. Jag kommer alltid sakna alla år jag levt fram tills dess.

Tjockt med cred till er som läste allt. Ni skulle behöva nåt vettigt att läsa istället...






Kommentarer
Postat av: Nadine

Låter som ett b ra år ;D <3

2009-12-31 @ 15:14:15
URL: http://bulloman.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0