Kärringen svek mej



Fick en kommentar från nån anonym. Det står älska skolan. När jag såg det blev mina ögon lika stora som bowlingklot. Arma barn!


Okej, alltså. Jag är väl inte den personen som liksom bryr mej så mycket om vad jag lär mej i skolan men. Jag tycker fan synd om mej själv..(vad är jag för en slags männsika?). Jo, jag har nämnt förut att i syslöjden förra terminen lärde jag mej inte nåt. Det var pga att det var en "sista-minuten-lärare" som fick bli syslöjdslärare. Hon hette Senija och var utlänsk. Från Bosnien, tror jag. Men iaf, hon var en svår männsika. Hon sa att man skulle göra på ett sätt, och när man var klar och visade henne sa hon att man inte skulle ha gjort på det sättet, för att det blir inte bra när man ska göra steg 2. Så höll det på. Det var meningen att jag och en kompis skulle göra varsin kjol, då den skulle ha en massa tyll under, och ett snyggt tyg över.

 Formen på klänningens kjol skulle det ha varit ungefär. Fast något mindre fluff, och något längre. Inte så knölig heller. Och så skulle den sitta lite över midjan. Och på midjeremmen eller vad jag ska kalla det, skulle det ha stått the killers. På min iaf. Vi hade ett svartvitt mönstrat snyggt tyg vi skulle ha över, och vitt tyll. Men Senija förstörda verkligen allt. Trots att vi hade bestämt oss, och visste precis hur vi skulle göra, kom hon med 5835869586398563 tusen andra idéer. Hon var jobbig, och det gick inte att kompromissa. Lustigt det låter egentligen. Det var ju min kjol, och så ska vi "kompromissa". Hon var verkligen trög i huvudet också. För tessa (tjejen som jag jobbade med) och jag skrev lisa lystam på tavlan, och då frågade hon vem det var. (Ni vet, det är ju hon som sjunger 9 crimes med johan palm). Då skämtade vi och sa att det var en askänd sömmerska. Jag kunde faktiskt säga att ordet "glad" var ett svärord, och hon trodde på det.

MEN, jag ska inte vara ledsen för det inte! För när jag börjar ni-vet-vad igen, ska jag bannemej göra en sån kjol! Inspirationen denna gången kommer nog vara converse, 80 talspunk, färgsprakande och härliga mönster. Kan hända att jag kanske lägger till ett bandnamn på den då också. Fast vilket bandnamn ska det vara då? Jag skulle nog välja mellan: clash, suede, oasis, ramones eller kanske sounds. Hmm, kanske lewis (henrik palms band). Eller kanske man skulle ha Pete Doherty. Nåt riktigt klassiskt skulle ju vara elvis :D eller michael jackson. Fast honom ska jag inte ha! Blev nästan lite sugen på elvis ändå. Han är faktiskt bra tycker jag. Men jag vet inte.. Man kanske skulle ta sitt eget bandnamn Failed Ones? Nae, det tror jag nog inte.. Vad tycker ni?

Men en kjol till hösten eller våren blir det! Så är det med den saken! Sen när jag är klar med den ska jag gå till min gamla skola och visa senija, vad jag kan ådstakomma utan hennes tjat!

It's payback time ;)

Kommentarer
Postat av: Sara.S

Sv. Yes Emo-pojkar! <3<3

Hypokondrisk är att man tror man e sjuk hela tiden, jag är mest så jag tror att jag är skadad, typ om jag får ont nånstans blir jag nojjig att det ska vara farlig oså :P

2009-08-08 @ 01:40:04
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: sanna

SV: Tack du . :D

din blogg var också fin !

2009-08-08 @ 02:57:58
URL: http://ssannastahl.blogg.se/
Postat av: alicia

ja absolut :)

2009-08-08 @ 12:22:03
URL: http://httpakew.blogg.se/

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0