Söndagsfyllorna på skebohov, kommer du ihåg?

Fatta vad jag gjort. Jag har gjort något förjävla farligt.

Vi fick en svenskauppgift häromdagen i skolan, om metaforer och sånt ni vet. Tyda och rota i texter, se vad dom egentligen har för mening. Brainstorma tills man spyr galla. När jag var klar med den första, läste jag den andra. Den kände jag igen skitväl. Och tro fan att det va Brev till 10:e våningen med Thåström. Finns det någon jävel i världen som verkligen vågar ge sig på en sån sak? Att få den uppgiften till en Thåströmlåt är självmord om den inte blir bra. Och han är ju värsta geniet, hur fan kan någon få till det så att det blir bra egentligen!? Fick lite ångest inför att göra det faktiskt. Kändes väldigt fel. Nog för att jag är duktig på sånt, men det kvittar hur duktig jag någonsin skulle vara, så skulle jag aldrig, aldrig göra det frivilligt. För om jag hyser någon som helst respekt för en musiker i världen, så är det Joakim Thåström. Han är ett musikaliskt/poetiskt geni.
Jag dör ganska mycket. Hoppas min käre svenskalärare bränner papprena efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0