Jag sväljer dina ord, ett för ett.

Egentligen borde jag skriva om någonting skitvärt istället för någonting skitovärt som att jag införskaffade mej ett par Dr Martens dagen före idag. Det borde handla om världsproblem, moral, politik, samhällsfrågor, vad som är rätt och fel i världen, misshandel, religion. Inte vad jag ätit (pannkakor), inte att jag legat nerbäddad som en sjuttioplussare i soffan och läst en faktiskt asträlig bok, och ätit små pannkaksbitar som pappa kommit in och matat mej med under mina studier. Och inte att jag är kall om näsan och är snorig och nyser hela tiden, och inte att jag ska hinna med att vara både författare och metafortydare innan dagen är slut. Och inte att jag måste hinna med att spendera en timme på teven, och att duscha, men ändå samtidigt lägga mej skapligt, i alla fall tio, och vad är oddsen när jag har två timmar på mej? Och vad är oddsen att jag måste cykla igenom spöregn imorgon också för att ta mej hem?

Det ska inte heller skrivas att jag helt enkelt får nöja mej med att sova lite, göra mycket.
Men det ska skrivas att mamsen bytt i min säng idag, och att det ska bli görgött att lägga sig nyduschad i en sån säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0