Dumheter.





..och ett flin brukar vara dom vuxnas reaktionsord på sånt här.

Den där uppe är en industrial som jag tog för sju månader sen. Det gjorde ganska ont, någonstans mellan sju och åtta, på en skala till tio. Och ändå så är jag en tålig människa när det gäller piercingar.
Alla hål förutom "standardhålen" jag har i mina öron är hemmabygge. Isbit, synål, läkörhänge. TRYCK! På bilden längst ner sitter hålena ganska konstigt i förhållande till varandra. Det var för att jag tog en fryst köttbulle som skulle kyla ner örat innan det va dags för ett till hål, och jag höll den så länge att den frös fast. Så jag fick ta en hårfön och värma upp örat med. Fast det var svullet, det var nog därför det blev som det blev.
I alla fall, tar man en industrial är det jävligt viktigt att sköta det skitordentligt!!! Jag skötte det skitordentligt till och från, men det funkar inte med bara till och från. Man måste sköta det skitordentligt ända tills det är läkt! Jag hade ganska mycket problem med det till slut. Och man ser en liten knöl vid hålet där nere, och jag hade sånna överallt vid dom hålena, både uppe och nere. Hemmakuren är att koka vatten och salt och ösa på dagligen. Helst flera gånger. Jag har fått bort alla, förutom just den där. Men den gör inte ont längre, och är inte så stor jämfört med vad den har varit, så jag har gett upp litegrann. Det är bara att vara envis! Jag har varit skitnära flera gånger på att plocka ut den för jag varit så less på att det bara jävlas hela tiden, men sen fixade jag det och nu är den äntligen problemfri. Och skitsnygg.

På den nedre bilden är det mycket skit i ena hölet. Det är en tjockare ring, ett vanligt örhänge och ett med en liten halvtung sexig tärning. Jag håller på att töja det! Från början hade jag bara den silvriga ringen, och när jag skulle byta till en tjockare storlek fick jag inte genom det för hålet var inte tillräckligt utvidgat. Då fick jag stoppa i ett örhänge så det blev lite mer töjt. Och sen idag stoppade jag i ännu ett, med tyngd på så att hålet töjs mer. Imorgon ska jag stoppa dit ett läkörhänge som alltid är tjockare än vanliga örhängen, så kommer jag att få dit den tjockare ringen till slut. Ska bli skönt, så slipper jag ha all möjlig skit där. Jag är ingen erfaren töjare eftersom det är mitt första, och jag inte kommit så jättelångt. Men vaselin ska man ha. Och ett tips överhuvudtaget om du ska pierca dina öron, gör det helst inte hos en sunkig frissa. För dom använder pistol. Att ta med pistol gör både ondare, och ökar infektionsrisken. Ska man göra det, ska man ta hos en piercare för dom tar med kanyl. Dom byter kanyl varje gång, så det finns inga tidigare bakterier på sånna där grejer. Och förresten, nu kommer jag till stora myten!! Dom flesta säger att man inte ska röra piercingen när man gjort den. Men det ska man visst göra, det är bara bra! Snurra på den, annars finns det risk för att den kommer växa fast. Det vet jag för att det hände så med min kompis, och för att jag frågat ut en piercare om allting i världen typ.

När det gäller piercingar i öronen är jag ganska klar känner jag. Blev lite sugen på att skaffa ett till hål bredvid de andra tre på den översta bilden. I töjningsörat ska jag pierca en helix. Sen får det la tamejfan va. Annars börjar mamsen gråta.

Det va mina dumheter. När jag tar ut tandställningen är det dags för smile. Sen väntar naveln och ena bröstvårtan också. Eeheheh, mamma kommer skjuta mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0