Den här stan är ägnad dej, alla gator hånar mej.

Sover hos dig på din nåder 
Rör dig fast jag inte får det 
Önskar att jag bara drömde 
Att det var en vanlig söndag

Måndag morgon förra året 
Ångrar hela förra året 
Ångrar att jag aldrig svarade 
Att jag bara lät dig vara

Samma nätter väntar alla 
Utan dig är alla kalla 
Långa mörka utan sömn 
Du ligger med nån annan tönt

Den här stan är ägnad dig 
Alla gator hånar mig 
Och mina tårar din stad 
Vet att allt är alldeles för sent

Jag vet jag har mig själv och skylla 
Har vetat det varenda fylla 
Varje gång jag skakat hem 
Och längtat efter dig igen

Alla filmer, alla böcker handlar om dig 
Alla ryggar tillhör dig 
Tills jag går fram 
”Förlåt jag trodde det var nån annan”

Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0