Snön är vit som den va förr.

Jag har egentligen ingen vidare lust att yttra mej om dagen, för jag är en sån tråkig och ointresserad person av i princip allting. Och jag är schleten, och trött. Och det är så jävla synd om mej.

Imorgon börjar jag tio. Mmmmmm. Halv fyra ska jag en hemlig stans, för säkerhetens skull. Kommer hem runt tio, och då ska jag söva som fan. För nästa dag ska jag upp tidigt som ett svin, för jag ska till konfirmationsavslutning nio. Hon ska konfirmera sig, märklig nog. Näe, men jag vet inte. Jag gick in i det här och tänkte att det blir väl roligt, och det blev det verkligen. Men på det "kristna" planet har jag inte ändrat mej ett skit. Jag är fortfarande lika skeptisk som jag alltid varit. Så jag vet egentligen inte om det känns helt hundra procent rätt i mitt röda hjärta att göra det, men nu är det bara att köra på.
På söndag ska jag vara i kyrkan elva. Sista grejen innan det är slut. Det ska bli jävligt skönt faktiskt. Men roligt har jag haft!

Det blir inget av med att skaffa sig lite sömn. Så jag ska lägga mej nu, vid tio. Och imorgon när jag kommer hem från hemligheternas värld ska jag dra mej mot sängen också. Ty jag bliver ju så vrång annars.

Kommentarer
Postat av: Furman

Du.... Skeptisk, det ska man vara. Människor som sväljer allt med hull och hår utan att tänka själva är inte kloka. Jag som jobbar med att sprida Jesus budskap är också skeptisk ibland, ingen kristen går runt och är 100 på allt. Det är därför det heter att tro. För vet, det gör ingen. Jag tycker lugnt du kan konfirmera dig med ditt röda hjärta fina lilla du.

2011-05-06 @ 16:36:54

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0