Bakom en svartklädd kvinna.

Idag var mamma hos herr ryggknäckare. Och han berättade om en gubbe som varit där tidigare idag.
Jo, i väntrummet satt en gubbe. Och så satt det en ung tjej där också. Svart hår, svart kring ögonen, och hade antingen ett par rediga stålhättor, eller ett par Dr. Martens. Och när gubben kom in till kiropraktorn, berättade han om Djävulens åkomma. Hon där, som satt i väntrummet, skulle inte komma till himlen. Absolut inte! Hon såg ut som Satan själv, och hon skulle hamna i helvetet! Och då ifrågasatte kiropraktorn om det fanns ett helvete och en himmel. Jojo, klart det gör! Hon har inte en chans att hamna i himlen med "oss andra goda" inte. Nä för fan, hon blir inslängd i helvetet hos Djävulen, Fan själv och allt vad de heter. Hon var så skamlig, och såg ut så dant, så ack ack. En riktigt misslyckad människa. En häxa!

Trångsynt gubbfan, skulle jag vilja påstå. Förmodligen uppfostrad fel, och blivit hjärntvättad under barndomen. Kanske bor det en liten psykopat i han också. Är det kanske inte han själv som hamnar i helvetet när han har sånna fördomar om människor?
Förmodligen hade han inte tänkt så mycket på det, om tjejen hade haft naturligt fint blont hår och ett par klackar eller något. För det är ju liksom "normalt" i den här världen (eller i hans) dåva.

Jag behöver egentligen inte säga ett enda ord om vad jag tycker om detta, för det vet säkert alla redan. Jag är ju så äckligt förutsägbar. Men eftersom jag också är en sån där häxa som håller på med häxerier, ska jag få hans själ såld till Djävulen inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget fina människa:

Ditt namn:
Stammis

E-postadress: (publiceras inte)

Om du har någon hemsida:

Your words:

Trackback
RSS 2.0